Tuesday 2 October 2012

Sempurna atau Perfect?

*Entri ini dibuat untuk Encik Boipren (bukan nama dalam IC) sebab dia yang paksa. Plus, aku kena cabar. Terus tercabar dan mencabarkan diri untuk membuat entri ni (ayat aku tunggang langgang, sastera tak berapa nak kena. Aku tak suka sastera doe!) -.-'*

Okay, malam tu tengah aku bergayut-gayutan ngan Encik Boipren, aku pasang la lagu SEMPURNA dendangan Andra and the Backbone, nak kasi feel sikit masa gayut tu kan. (ahaks!). Aku pasang lagu tu pun pasal aku total recall, (eh?) ngan band yang bawak lagu ni masa aku Pre-Grad Dinner last week. Siesly aku syok giler, siap nyanyi sama2 malam tu. Dah tak peduli ngan makanan yang terhidang atas meja dah! Heheh.

Nak dijadikan cerita, Encik Boipren ni memang taktahu menahu langsung pasal lagu ni. Aku musykil gak laa apesal dia taktau. Aku bet semua orang pernah dengar lagu ni kan. Nak cakap Encik Boipren ni manusia dari Korea Utara tak gak la sebab dia masih lagi tinggal kat rumah makbapak dia kat Malaysia. (mata je sepet sikit, hati masih melayu. Heheh).

*********
Ni antara perbualan aku dengan Encik Boipren:



Aku: Lagu ni best tau. (sambil nyanyi2 ikut irama dan rentak lagu)

Encik Boipren: Yeke best? Apa yang best pasal lagu ni? Biasa je pon.

Aku: Lirik dia best, bermakna.

Encik Boipren: Cuba bagitau i apa makna-makna disebalik lagu ni.

Aku: Erkkk?! (dalam hati sabar jela)

         *********

Aku buat ringkasan jela pasal lagu ni. Lagu ni cite pasal si boifren yang sangat sayangkan awek dia, sampaikan dia taknak awek dia tinggalkan dia. Hidup si boifren ni bermakna sejak kehadiran awek dia ni, kiranya awek dia ni sempurnakan dan lengkapkan hari-hari dia laa. Bagi si boifren, awek dia ni dah cukup sempurna dah. He feels that they are one, complete each other, PLUS he thinks that he can't live without her. (hilang sudah lingua franca aku)

kan? :)


The end, live happily ever after macam cerita Snow White. Eh? Maksud aku cerita aku dah habis laa. Diharap Encik Boipren berpuas hati la dengan penjelasan aku ni. Okayy Encik Boipren? *muka senyum*




P/S: Baik buruk perangai pasangan korang tu, korang kena terima dia seadanya tau? *pesanan untuk diri sendiri and kat korang yang tengah baca entri ni.*

2 comments:

Unknown said...

Heheh. Nice entri. Btw, 1st time singgah sini. Siesly boipren awk x penah dgr lagu nie? maybe die dok dlm gua kot. Heheh. Juz kiddin. Jgn amik ati ok.
;)

cik fizah said...

takpun, dia boleh gak diibaratkan seperti katak dibawah baldi. hahaha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...