Monday 22 October 2012

Perubahan

Dua bulan bilik aku ditinggalkan. Dalam masa dua bulan tu jugakla banyak sangat perubahan dalam bilik. Pagi itu aku balik, masuk bilik memang terkejut. Tahu kenapa? Bilik aku telah dikemas dengan penuh jayanya oleh adik lelaki aku. Untuk pengetahuan korang, adik aku ni akan menetap kat bilik aku kalau aku balik kampus. Aku balik je cuti semester, memang aku halau dia keluar dari bilik bagaikan kucing yang meminta sesuap ikan goreng masak bercili. (demand jugak). Takdela macam tu. Aku tak jahat. Aku typo je. Heheh.

Dulu, aku letak buku-buku yang aku cilok beli kat atas meja. Aku susun elok-elok. Tapi nampak padat la sebab buku-buku tu semua tebal. Maklong maklumla, buku-buku masa aku form 6. Tapi haritu, semua buku-buku tu dah takde. Atas meja memang clear. Rupanya-tupanya adik aku kemas and letak kat satu almari kecik yang tak berapa nak diguna yang ada dalam bilik aku. Bagus betul kan adik aku?

Next changes yang dia buat. Siap pasang lampu romantik kat satu sudut dalam bilik aku. Memang rasa macam malam pertama je bila bukak lampu tu. (eh?). Aku tanya la kat mak aku, siapa yang pasang lampu tu. Aku ingatkan bapak aku yang baik hati pasang lampu tu. Last-last mak aku cakap adik aku yang pasangkan and letak lampu tu kat situ. Terkesima aku sebentar. Biar betul adik aku ni. Mimpi basah ke apa budak tu pasang lampu segala. Bukan tu je tau, dia siap letak jam dinding kat dalam bilik aku. Mungkin dia letak jam tu sebab jam loceng aku tu dah mati. Tak bernyawa dah. Memang patut la kan.

nanti aku nak buat bilik aku macam ni boleh?


Perubahan yang ketiga ni berlaku baru beberapa minit yang lalu. Sedang aku syok online, aku tergerak hati nak pasang mini speaker yang aku beli and connect kat lappy. Saja la kan nak pasang lagu kuat-kuat. Lama dah tak menggila macam tu. Aku dengan penuh ghairahnya pasang la kan. Tak semena-mena bilik aku bergema dengan dentuman dan kerancakan lagu yang aku putarkan. Rupanya-rupanya adik aku connectkan mini speaker tu dengan speaker yang jauh lebih besar. Nasib baikla aku dah slowdownkan volume, kalau tak... Macam-macam la adik aku ni.-.-'

Walau apa-apa pun, aku tetap suka dengan perubahan yang dia buat. Asalkan bilik aku tak tunggang langgang sudah. Korang ada adik yang baik hati macam tu? Fikir-fikir dan renungkanlah. :p











P/S: Boleh ganti Eric Leong budak ni. Casa Impian gitu. Ahaks!

3 comments:

Unknown said...

Untunglaa. Adik kite tak macam tu aa. Die pompuan, tapi... hurm... malas nak cakap ah. =.="

cik fizah said...

haha, nasibla~

Nurul Al-Fateh said...

Hebat2.. Salute saya sama awak punya adik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...